måndag 1 november 2010

Katastrof + Julkort

Söndag eftermiddag vaknade vid 13.00 tiden (jobbat natt) o kände en enorm scrapplängtan. Ringde min son för att kolla om han ville övningsköra, till Lillpite då förstås.
Han var genast med på noterna.
Där satt jag då vid köksbordet o pysslade när megakatastrofen inträffade. En full mugg med kaffe lyckades jag få omkull. Ni vet väl hur fort kaffet sprider sig på en plan yta. Jag fick panik, många av mina nya julpapper + tändsticksaskar låg på bordet. Sen alla "verktyg" som blev kaffets rov. Efter all avtorkning sattes 3 papper på torkning, möjligen går dom att använda. Lite kaffefärg kanske sätter piff på utseendet. Vi får väl se. Trotts detta lyckades jag tillverka två julkort med en för mej ny vikning. Sparsamt dekorerade blev dom i mina ögon jätte fina.


Papprena kommer från Pion Design´s julkollektion. Otroligt vackra, svårt att bestämma mig för vilken sida jag skulle använda. Det är i och för sig ett kärt problem.


Dessa julpapper är från fjolåret. Ladybugs and Friends.
Det blev en skön och avkopplande söndagkväll vid köksbordet hos min svägerska, Kikki.
Till er alla där ute i pysseldjungeln önskar jag en härlig pysselhöst.
Kram/Bm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar