söndag 31 januari 2010

Fotokurs



Jag går en fotokurs på medborgarskolan med Lars-Åke Bladh som kursledare.
Förra söndagen fick vi i uppdrag att skicka bilder till Lars-åke där vi använt oss av olika tekniker och tankesätt. En bild som genast ploppade upp i min hjärna var just denna.
Tagen i mitten av september -09. Det var häpnadsväckande mycke blommor.
Ängen var alldeles vit som ni kan se. Idag när vi gick igenom alla kort så blev jag påmind om den gågna sommaren. Nu när snön vräker ner känns det skönt att sommaren inte är allt för långt borta.

--------------------------------



Nästa bild är tagen vid sjön Malmesjaur utanför Moskosel sommaren -06.
Jag blir alldeles varm i hjärtat av att se på denna bild. Hunden som ligger heter Rally och är en blandras mellan Whippet/Greyhound. Den svarta, heter Sigge och är även han en blandis.
Dom älskade att springa omkring på denna sandstrand.
Det gjorde vi människor oxå.
En vacker bild tycker jag.

-------------------------
Tora Ceder har inspirerat mej till denna tingest.
Denna bild är tagen i min lilla provisoriska fotostudio/klädkammare .
Jag har tänkt fota allt jag gör i keramik, vi får väl se hur länge det håller i sig.
Min son påstår att jag har mani på hästar, och jag nekar förstås. Men någon klok människa lär ha sagt att har man mer än tre av samma sak, då är man en samlare. Så något ligger det väl i hans påstående.

//kram

3 kommentarer:

  1. Hej Hej!!!
    Kikade in en snabbis på en gång trots allt.
    Det ska bli kul å se dina alster här.
    Kram / Lotta
    PS. Pröva på att göra en siames, de är nog roliga att göra i lera, de kan ju få lite "roliga" utseenden, typ karikatyraktiga också. Lycka till! ;-P

    SvaraRadera
  2. Tjingeling!
    Vilka fina kort! Jag måste faktiskt hålla med Patrik.... Du har dille på hästar!

    Kram Kikki

    SvaraRadera
  3. BM NOG HAR DU DILLE PÅ HÄSTAR...KRAM KARIN

    SvaraRadera